Zalecenia po przebytym zabiegu

• Przez 1-2 dni unikać wysiłku fizycznego i mniej mówić.
  • Czyścić zęby tak jak zwykle zwracając szczególna uwagę na operowany obszar.
  • Przez okres 2-3 dni przykładać, często zmieniając zimne kompresy (redukując obrzęki i ból).
  • Przez 2-3 dni unikać ekstremalnego przegrzania i nasłonecznienia
  • Nie spąci nie odpoczywać leżąc płasko; przez okres 2-3 dni głowa musi być uniesiona.
  • Nie palić i nie pić alkoholu przez 2-3 dni.
  • Przez 3-4 dni posiłki powinny składać się z potraw płynnych i pólpłynnych (niezbyt gorących).
  • Zaczynając od następnego dnia po zabiegu należy płukać usta po każdym jedzeniu. / pierwsze 4 dni septosan, naste. eludril
  • Leki przepisane przez lekarza (środki przeciwbólowe i antybiotyki) należy stosować ściśle według jego wskazań.
  • Przez kilka dni po zabiegu istnieje możliwość wystąpienia:
    - bólu po operowanej stronie, obrzmienia okolicznych tkanek lub / oraz trudności w szerszym otwarciu ust i przełykaniu.
    - gorączki (jeśli temperatura jest wyższa niz 38℃, skonsultuj się ze swoim stomatologiem).
    - ponownego krwawienia: krwawienie powinno ustać po 30-60 minutach od przyłożenia na operowaną stronę zimnego okładu. Jeśli krwawienie nie ustaje w podanym czasie, powinieneś skontaktować się ze swoim dentystą.

W jaki sposób powinienem dbać o zęby na implantach?

Zęby oparte na implantach ine tylko wyglądają jak naturalne zęby, ale mogą być również w prosty sposób czyszczone za pomocą szczoteczki do zębów - włączając w to szczoteczkę elektryczną - oraz pasty. Podczas czyszczenia należy zwrócić szczególną uwagę na okolice pomiędzy zębami a dziąsłem. Obszary te są kolonizowane przez bakterie.
Szczególnie ważnym elementem higieny jest stosowanie irygatora. Używamy go do oczyszczania przestrzeni pomiędzy: zębami, koronami, pod uzupełnieniem protetycznym. Irygator to proste urządzenie codziennego użytku.
Jego zastosowanie jest dzisiaj podstawowym zabiegiem higienicznym, umożliwiającym długi i niezmienny wygląd twoich nowych zębów. Oczyszczając irygatorem zęby usuwasz zaklinowane resztki pokarmowe, a wraz z nimi bakterie. Ogranicza to znakomicie czas ekspozycji zębów, implantów, koron protetycznych na niszczące je czynniki.

Ostatnim najważniejszym elementem higieny, zabezpieczającym twoje uzębienie, są wizyty kontrolne w twoum gabinecie. Podczas takiej wizyty usuwamy kamień nazębny i wszelkie osady z miejsc najtrudniejszych do oczyszczenia.

Oprócz aspektu zdrowotnego, ma to znakomite znaczenie dla wyglądu twoich zębów.
Zabiegi takie sotsujemy raz na pół roku, raz na trzy miesiące lub częściej / w zależności od potrzeb.

Czy jest możliwe aby być uczulonym na implanty?

Implanty zębowe są dostępne na rynku od ponad 40 lat. Od tego momentu nie zarejestrowano żadnego przypadku uczulenia na tytanowe implanty. Tytan nie posiada żadnych składników mogących wywołać alergię i jest całkowicie neutralny w organiźmie. Z materiałów używanych na korony i mosty największą zgodność z organizmem wykazują materiały ceramiczne. Ryzyko wystąpienia alergii zmienia się jednak w przypadku metali i plastiku. Pozwól swojemu lekarzowi doradzić Ci jaki materiał jest dla Ciebie najlepszy.

Czy po zabiegu będę odczuwał ból?

W pierwszych kilku dniach po zabiegu dziąsła będą prawdopodobnie bardziej wrażliwe, ale nie będą już krwawić. Przez krótki czas, nieprzyjmuje uczycie może powodować jedynie lekka opuchlizna policzka. Jednak większość pacjentów nie potrzebuje następnego dnia nawet środka przeciwbólowego i może wrócić do normalnego życia.

Jaki materiał jest używany do robienia koron>

Większość koron i mostów jest zrobionych z metalu lub stopów metalu i licowanych ceramiką dopasowaną do koloru naturalnuch zębów. Alternatywnym rozwiązaniem wysokiej jakości pod względem estetyki jest porcelana. Ze względu na swoją wytrzymalość, szczególnie odpowiedni dla uzupelnień opartych na implantach jest także tlenek cyrkonu. Można zastosować dla pojedyńczych koron zębowych, jak również dla większych mostów. Jego zaletą jest to, iż odbija on światło podobnie jak naturalne szkliwo, a zatem uzupełnienie jest praktycznie identyczne jak naturalne zęby.

Czy są możliwe jakieś interakcje z innymi lekami?

Jest to możliwe w przypadku niektórych leków. Na przykład kortyzon może zmieniać metabolizm i system immunologiczny organizmu, co może skutkować problemami z gojeniem. Leki antykoagulacyjne mogą z kolei powodować poważne krwotoki podczas zabiegu wszczepiania implantu. Jeżeli przyjmujesz regularnie jakieś leki, powinieneś koniecznie omówić tę sprawę ze swoim lekarzem.

Czy podczas leczenia i fazy gojenia nie będą miał zębów?

Nie. Jeśli przed rozpoczęciem protezę, będzie ona wymagała jedynie drobnego dopasowania aby można ją było używać. Jeśli nie posiadasz takiej protezy, brak zębowy może zostać przykryty protezą tymczasową wykonaną na czas gojenia. W niektórych okolicznościach może ona zostać przymocowana do implantów natychmiast. W przypadku takich długoterminowych czasowych protez istnieje wiele wyszukanych rozwiązań, które sprawią, że proteza będzie praktycznie nie do odróżnienia od Twoich naturalnych zębów i docelowych koron.

Czy na pewno nie jest potrzebne znieczulenie ogólne, podczas zabiegu wszczepiania implantów?

Nie. Znieczulenie miejscowe w zupełności chroni od jakiekokolwiek bólu. Podczas gdy lekarz przygotowuje w kości miejsce na implant i podczas jego wszczepiania będziesz odczuwał wibracje i lekki ucisk, jednak na pewno nie będziesz odczuwał bólu. Dla większości pacjentów procedura ta jest odczuwalna jak zwykłe leczenie w znieczuleniu miejscowym. Jednakże, jeśli nadal będziesz chciał "spać" podczas zabiegu, lekarz może wyjaśnić Ci wszystkie konsekwencje znieczulenia ogólnego.

A jeśli implant zostaje zainfekowany?

Infekcje wywoływane przez bakterie i wykryte odpowiednio wcześnie mogą zostać z sukcesem wyleczone. Jeśli regularnie uczęszczasz na wizyty kontrolne i dbasz o zęby również w domu, jest bardzo mało prawdopodobne abyś doświadczył tego problemu.

Czy implanty są wskazane dla osób palących?

Palenie może znacznie skrócić długoterminowe przetrwanie implantu. Omów ten problem ze swoim dentystą. Lekarz może ocenić jakie jest ryzyko w Twoum przypadku.

Czy można wszczepić implant u pacjenta chorującego na cukrzycę?

Tak, jednak choroba musi być dokładnie kontrolowana. Niekontrolowana lub nie leczona cukrzyca może z przyczyn metabolicznych niekorzystnie wpływać na proces gojenia. W razie jakichkolwiek wątpliwości dentysta skonsultuje się z Twoim lekarzem.

Czy są jakieś choroby, które uniemożliwiają wszczepienie implantu?

Właściwie nie. Jeżeli chorujesz na takie schorzenia jak: choroba układu krązenia, uszkodzenie nerki lub jeśli posiadasz tendencje do krwotoków czy masz uszkodzony system immunologiczny, powinieneś zawsze powiedzieć o tym swojemu lekarzowi. W niektórych przypadkach efekty uboczne działania leków mogą wpływać na proces gojenia, dlatego też już podczas pierwszej konsultacji Twój dentysta powinien być poinformowany o wszystkich regularnie przjmowanych przez Ciebie lekach. Dzięki temu lekarz doradzi Ci na temat wszystkich możliwych opcji leczenia i pomoże podjąć właściwą decyzję.